2015. január 27., kedd

Empress Ki

Műfaj: Történelmi, akció, romantikus
Részek száma: 51
Vetítés éve: 2013-14

Ismertető: Ki Nyang egy koryo-i fiatal lány, akit gyermekként anyjával Yuan-ba akartak vinni ágyasnak, és ugyan sikerült megszöknie, de édesanyját megölték, így magára maradt. Ekkor dönti el, hogy férfiként fogja élni életét, így segítve népét a Yuan-iak elnyomása miatt. Megismerkedik Koryo királyával, akinek szolgálatába áll, s őt bízzák meg a Yuan-i császár testvérének védelmével, akit Koryo-ba száműznek. A történet elmeséli Ki Nyang életútját, amely tele van szomorúsággal, magánnyal és nehézségekkel, míg végül császárné lesz belőle. Életében két embert szeret, a Koryoi királyt és később Ta Hwan császárt is szívébe zárja.

Vélemény
Hol is kezdjem. Sokat hallottam erről a sorozatról, nagyon sokan dícsérték, de tartottam tőle, hogy az 51 rész nem-e túl sok belőle. Eddig a leghosszabb sorozat, amit megnéztem a Golden rainbow volt, ami "csak"
41 részes, de aztán valami azt súgta ezt látnom kell. És nem csalódtam. A történelmi sorozatok közül számomra ez lett a legjobb, amit eddig láttam (és nem keveset láttam!). Be kell valljam, nekem első pillanattól Ta Hwan volt a kedvencem, annyira sajnáltam, hogy senki, de senki nem állt mellette, és ezzel el is dőlt számomra, hogy kit választanék Nyang helyében. A történet rendkívül jó, fordulatos, agyafúrt csavarokkal és titkokkal teli. Egyes szereplők nagy karakterfejlődésen mennek át a sorozat alatt, míg mások megmaradnak azon a szinten, ahol a sorozat elején voltak. Sok mindent tudnék még írni róla, de túl bonyolult így leírni anélkül, hogy bármilyen "poént" le ne lőnék a sorozatról. Egyszerűen annyit mondok, hogy MINDENKI nézze meg, mert csodálatos alkotás ez a sorozat!

Szereplők
Ki Nyang/SeungNyang
A történet elején egy egyszerű, hűséges és egyenes lány volt, akit a történet folyamán olyan sok keserűség és rossz ért, hogy ez megváltoztatta őt. Az elején csak Koryoért élt és a saját boldogságát próbálta elérni, de ez nagyon változott a sorozat közepe felé, és elkezdett másokért élni, a nagyobb képet nézte, ami mindenkinek jó lenne. Elérte, hogy a császár ágyasa lehessen, és így segítse őt mindenben, amiben tudja. Sokan akarták eltaposni, de ez nem sikerült nekik, mert Nyang túl okos és agyafúrt volt ehhez. Első szerelme a Koryoi király volt. Szerette tiszta szívéből, de az események miatt ez a szerelem soha nem teljesülhetett volna be, s miután a császár ágyasa lett és sok időt töltött vele, valamint főleg azután, hogy a császár milyen kitartóan szerette őt mindig, megnyitotta felé a szívét, és onnan mindig csak rá gondolt. (Azt szokták mondani, hogy az első szerelmet sosem felejted, de mindig véget ér. Ez itt nagyon igaz volt!) A császár iránti szerelme tigrissé változtatta őt, míg a Koryoi király iránti szerelme kiskutyát csinált belőle. Sokkal jobb volt számára Ta Hwan. (És hozzátennék még annyit, hogy szívesen elgogadnám Ha Ji Won teljes ruhatárát a sorozatból! :D)

Ta Hwan/Emperor Huizong of Yuan
Először mikor megjelent a sorozatban én egyből a szívembe zártam, annyira sajnáltam, hogy nem tudtam nem szeretni a karakterét. Azt, hogy gyerekkora óta mennyi mindent szenvedett el (az apját megölték, a beteg öccse lett a császár helyette, ki akarták végezni, nem tanulhatott írni és olvasni) tette őt gyengévé és főleg az, hogy senki nem állt mellette sohasem, s így miért is csodálkoznánk, hogy nem sokszor volt képes összeszedni a bátorságát. S bár elismerem, hogy mindkét férfinak szüksége volt Nyang szerelmére, de én mégis úgy érzem, hogy Ta Hwan-nak nagyobb szüksége volt rá. Vele az oldalán sokkal erősebbé vált, ahogy maga Nyang is. Szerettem azt, hogy mennyire odaadóan szerette Nyang-ot igazából már az első pillanattól, s valahányszor valaki elárulta őt, vagy bántotta és bábként használta az összetörte a szívem. Én gondolkodás nélkül őt választottam volna Nyang helyében az első pillanattól kezdve. Én legalábbis nekik szurkoltam az első pillanattól kezdve. Még amikor kissé megőrült is szerettem őt. Ji Chang Wook fergetegesen jól játszotta a karakterét, nem csodálom, hogy díjat is kapott érte!

TalTal
Őt attól a pillanattól kedveltem meg, mikor elengedték Ta Hwan-t még Koryo-ban. És a sorozat végéig megmaradt a tiszteletem iránta, az éles esze, az egyenessége és az áldozatai miatt. Baek Han-nal össze voltak nőve az egész sorozat alatt...de a végén nagyon sajnáltam TalTal-t azért, amit meg kellett tennie. :(


Wang Yoo/Koryo királya
Meg kell mondjam, az első pillanattól nem volt számomra szimpatikus. Azon felül, hogy kb tökéletes volt, mert mindenhez jobban értett, mint például hűséges alatvalói, számomra túl büszke volt és túlságosan fenn hordta az orrát. Sajnáltam őt azok miatt, amin keresztül ment, és jobban állt neki az a szerep, amit a sorozat második felében kapott. Az, hogy hogyan beszélt és viselkedett a császárral sokszor lehet az oka, hogy miért nem tudtam megkedvelni őt.

Tanashiri/El Temur/Tangisi/Az özvegy császárné/Bayan (a második császárné)
Ezek azok a személyek, akiket ki nem állhattam a sorozat alatt, még két személy beletartozik ebbe a csoportba, de azzal megint lelőnék sok-sok "poént" ezért nem írtam le őket ide. Hogy kit utáltam legjobban? Igazából El Temur klánját. A lánya egy igazi egomániás pszichopoata volt, akinek mindenre az volt a megoldása, hogy öljenek meg valakit. El Temurnak amikor elkezdett ciccegni a császárnak, szívem szerint elvágtam volna a torkát. Az özvegyet azért utáltam, mert sosem szerette igazán a saját fiát, őt is csak a hatalom érdekelte. Bayan a második császárné pedig szintén pszichopoata volt, csak jól titkolta, és okos is volt mellé. (De nem olyan okos, mint Ki Nyang!)

A mellékszereplők közül sokat fel tudnék sorolni, akit kedveltem, de akkor azt hiszem igazi litánia kerekedne a bejegyzésemből. :D

Zene
Fantasztikus zenei összeállítása volt a sorozatnak, én mégis 2 számot tudnék kiemelni, ami engem megfogott. Először is Ji Chang Wook - To the butterfly című száma és a másik 4men - Thorn love című száma volt.

Innentől pedig csak az nézze, akit nem zavar, ha lerántok egy két leplet a sorozatról illetve aki a Császárnak és Nyangnak szurkolt. :D ÉN SZÓLTAM!

Ez volt azt hiszem az első pillanat, amikor Nyang érzett valamit a császár iránt.

Amikor a Koryo-i király megtudta, hogy Nyang életben van, majd azt is, hogy immáron számára elérhetetlen, mert a Császár ágyasa lett. Én így éreztem magam, mert számomra rossz volt nézni, hogy Nyang mennyit rinyált a király miatt. Bocsánat, ha csúnyán fogalmazok, de a sorozat azon részei, mikor Nyang egyfolytában csak sírt a király minden szaván enyhén szólva idegesítő volt. :D Így ezen vicces képek jutottak eszembe akkor, azt hiszem mindenki számára emlékezetes, ahogy a YWCFTS-ból Gianna Jun megpróbált angolul beszélni. És erre futotta :D





Amikor a Császár elbújtatta Nyang-ot az üldözői elől és itt történt meg az első "csókuk" bár ez inkább életmentés volt. De akkor is gyönyörű jelenet volt, na! :D


 
Imádtam, hogy a Császár mennyire szerette az első pillanattól a kis Ayu-t. Nagyon édik voltak együtt!


És végül Ta Hwan és Ki Nyang őszinte szerelmi vallomása képekben




Történet: 10/19
Szereplők 10/9
Színészek: 10/10
Zene: 10/10

MAGYAR FELIRAT

1 megjegyzés:

  1. Imádom ezt a sorozatot ,nem tudom megszámolni hányszor láttam már ,most meg letöltöttem és eltettem hogy bármikor meg tudjam nézni ,mert nagyon nehezen találtam meg a filmet a mi a felirathoz passzol .Nagyon hálás vagyok ,hogy gondoskodtok a szórakozásunkról !!!!

    VálaszTörlés