2015. március 3., kedd

The princess man

Vetítés éve: 2011
Műfaj: romantikus, történelmi
Részek száma: 24
Ismertető: "Csoszun-korabeli "Rómeó és Júlia" történet két politikai rivális gyermekei között szövődött szerelemről." Mármint ez áll a hivatalos ismertetőben, de valójában az alapfelálláson kívül ez a dráma semmiben sem hasonlít a Rómeó és Júliára. Barátságról és árulásról, szerelemről és gyűlöletről, bosszúról és önfeláldozásról szól, és arról, milyen messzire mehet el egy ember, mi mindent hajlandó eszközül használni, ha elragadja a hatalomvágy.

Vélemény
Nagyon sok helyen találkoztam ezzel a sorozattal, és rengeteg jót olvastam róla, ezért úgy döntöttem, ideje megnézni ezt a sorozatot. És nem csalódtam benne. Kicsit lassabban indulnak be az események az elején, de minden résszel egyre izgalmasabb lett. Volt olyan rész, amikor már kiabáltam volna a rendezővel, hogy "elég lesz, valami jó is történjen már!". De attól, hogy elég szomorú sorozatról beszélünk, mégis magával ragadja az embert és nem ereszti. Miután végignéztem egy gondolat ötlött a fejembe a történésekről. Ami az elején egy csínytevésnek indult, hogy Se Ryung cseréljen helyet a hercegnővel, hogy megleshesse leendő férjurát végül teljesen felforgatta és megváltoztatta Se Ryung sorsát. Az ember azt hiszi, hogy csak nagy dolgokkal változtathat a sorsán, de itt is látszik, hogy elég hozzá csupán egy apró lépés is. És többé semmi sem lesz ugyanaz, mint előtte volt. Remekül ábrázolták benne az érzelmeket, hiába volt itt is meg a jók és gonoszak karaktere, de mégsem tudtam őket úgy utálni mint sok más sorozatban, mert a gonoszság mellett mindegyikben volt jóság is...rendkívül emberire sikerült kialakítani ezáltal a karaktereket. Hiszen a gonosz emberek sem csak úgy születnek és bennük is van jóság. Mindenkinek ajánlanám ezt a sorozatot, én még pár részig elnéztem volna őket, de mégis így volt tökéletes, ezzel a 24 résszel. És végre még egy olyan sorozat, amit tökéletesen lezártak. Nem maradt benne elvarratlan szál, s ez dobott egy még nagyobbat az élvezhetőségén. Már most hiányzik ez a sorozat...sokszor fogok még belenézegetni! Vigyázat, mert belopja magát az ember szívébe és nem ereszt! :D

Szereplők

Kim Seung Yoo
A sorozat elején könnyed, vidám és gondtalan életet élt, giseng házakban aludt és volt két nagyon jó barátja. Aztán megismerkedett Se Ryung-gal és ez mindent a feje tetejére állított. Egyik pillanatról a másikra teljesen megváltozott az élete, majd azt is megtudta, hogy kicsoda is valójában Se Ryung és nem csodálkoztam rajta, hogy egy jó ideig elvesztette az ép eszét. Amikor visszajött bosszút állni, s minduntalan ellökte és bántotta Se Ryung-ot, rendkívüli módon át tudtam érezni a helyzetét...bántani akarta azt, akit minden történés ellenére szeretett, nagyon fájdalmas lehetett számára. Erre szokták mondani, hogy a szerelem bizony kétélű fegyver, s önmagának is legalább akkora fájdalmat okozott, ha nem nagyobbat. De végül megerősödött a sorozat folyamán, igazi férfivá vált, aki sokat veszített, de mégsem tört meg. Nagyon sajnáltam őt a sok veszteségért, amit elszenvedett, de végül úgy érzem megkapta a maga boldogságát. Park Shi Hoo-val itt találkoztam először színészként, de már több sorozatát is beterveztem ezek után, mert nagyon jó színésznek tartom. Gyakran megesik velem, hogy egy új színésznél nem tartom túl jóképűnek, de ez valahogy mindig megváltozik a sorozat folyamán. :D

Se Ryung
A sorozat elején egy nagyon szeleburdi, önfejű és makacs lánnyal találkoztunk személyében, ez hála az égnek nem változott a sorozat alatt, csupán annyiban, hogy nagyon sokat komolyodott. Az a szerelem, amit Seung Yoo iránt táplált mindent megváltoztatott benne, megkérdőjelezte az apja jóságát, sokáig őrlődött is az apja és Seung Yoo között, hiszen borzasztóan szerette az apját, de végül meghozta a maga döntését és a végsőkig ki is tartott mellette. Igazi kemény nő lett belőle, aki nem félt felvállalni a gondolatait, rendkívül üdítő volt ilyen főszereplővel találkozni végre, aki nem egy üresfejű liba. Nagyon bele tudtam élni magam az érzelmeibe, le a kalappal a színésznő, Moon Chae Won előtt. Eddig is kedveltem, de most bekerült a legnagyobb kedvenceim közé!

Akiket még megemlítenék karakterek, az a hercegnő, akit először ki nem állhattam, de végül mégis megértettem, a koronaherceg, aki szerintem a legszánnivalóbb karaktere volt a sorozatnak, aki semmi rosszat nem követett el, mégis mindig csak rosszat kapott az élettől. A királyi hitvest, Jung Jeong-ot, aki egész végig hű maradt Seung Yoo-hoz és védelmezte őt. Remek példája volt az ő kapcsolatuk az igaz barátságra. Se Ryung édesapja, akinek a gyilkolászását nem tudtam megérteni, de valahol mégsem voltam képes utálni őt, mert láthattuk azt az oldalát is, ahol nagyon szeretetre méltó volt, ahogy a lányával bánt, hogy mennyire szerette őt. Valamint Shin Myun, akit szántam, mert szerintem nagyon rossz döntéseket hozott és nem értette miért gondolja mindenki azt róla, hogy szörnyeteg. Rengeteg karakter van még, akiket felsorolhatnék, de akkor sosem lenne vége ennek a bejegyzésnek!

Zene
Mint általában a történelmi sorozatoknak ennek is rendkívül jó volt a zenei felhozatala, de én igazán hármat tudnék kiemelni, amelyek nagyon a szívembe lopták magukat, legfőképp Baek Ji Young - Again, today I love you című száma, amelyet már korábbról is ismertem. Ezen kívül szívszorító volt Park Wan Kyu - A day című melódiája, valamint a Destino című soundtrack is, amelyet nem tudtam kiverni napokig a fejemből.

Idézetek
"Minden rendben van akkor is, ha többé nem láthatom, ha tudom azt, hogy életben van valahol."
(Se Ryung)

"Egy dolog, ami az adott pillanatban nem helyes, hogy változhat tisztességessé a távoli jövőben?"
(Se Ryung)

"Azt kívántam, hogy az árnyéka lehessek, és hogy cserébe ő is az árnyékommá váljék."
(Se Ryung)

"Mennyire...mennyire gyötrelmes lehetett? Hogy viselte el ezt az elképzelhetetlen fájdalmat?Ha elveheti az életemet, és vele elűzheti a fájdalmat,örömmel halok meg ezerszer, tízezerszer is."
(Se Ryung)

"Mostantól férj és feleség vagyunk.Nem számít, milyen távol kerülünk,egymás árnyékai leszünk.Összetartozunk egész életünkben."
(Seung Yoo)

"Még ha távol is van,olyan, mintha mindig velem lenne...A szenvedélyes tekintete,az érintése melege,a lélekkel teli hangja.Nap nap után egyre tisztábbá válik előttem."
(Se Ryung)

"Bár elvesztettem a szemem világát,visszakaptam cserébe a szívem.Bár a bosszútól megfosztottak,megkaptalak téged cserébe."
(Seung Yoo)

"Mi is vajon a szeretet? Ezt kérdem a világtól.És én fogok válaszolni rá. Az, mely rábír, hogy életben és halálban egymásnak szenteljük önmagunkat. Ezt jelenti a szeretet."
(Seung Yoo)

Mély nyomot hagyó kedvenc jeleneteim
Még ha ez az út a halálba is vezet, akkor is követlek téged.
 "Mennyire...mennyire gyötrelmes lehetett? Hogy viselte el ezt az elképzelhetetlen fájdalmat?Ha elveheti az életemet, és vele elűzheti a fájdalmat, örömmel halok meg ezerszer, tízezerszer is." (Se Ryung)

(Se Ryung önfeláldozása...)


Történet: 10/10
Szereplők: 10/10
Zene: 10/10
Színészek: 10/10

3 megjegyzés:

  1. Tejóég, nekem kedvenc sorozatom. Láttam már rengeteget, közöttük nagyon jókat és nagyon rosszakat is, de ez mindenek felett áll! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez az a sorozat amit ha 10 milliószor néz is meg az ember akkor sem lehet megunni. És a zenéi? Megunhatatlanok azok is.

    VálaszTörlés
  3. Egyszerűen imádom.Kár, hogy nem szinkronizálják. Már vagy 5-ször végignéztem. Nem lehet megunni.

    VálaszTörlés