2015. január 27., kedd

Miss Granny - Nagyi kisasszony

Műfaj: Vígjáték, dráma
Időtartama: 124 perc
Megjelenés éve: 2014. Január. 22

Ismertető: A 70 éves Oh Mal Soon fiatalon megözvegyült, és nehéz körülmények között, egyedül nevelte fel a fiát, épp ezért nagyon büszke arra, hogy gerontológus professzor lett belőle. A szókimondó nő megkeseríti a menye életét, aki belebetegszik abba, hogy harsány anyósa a halleves elkészítésétől kezdve az unokák nevelésén át mindenbe beleszól. Amikor a nagyi véletlenül meghallja, hogy idősek otthonába akarják küldeni, az életkedvét is elveszíti. Betér egy fotóshoz, hogy a temetési szertartásához képet készíttessen magáról, és megmosolyogja, amikor azt ígérik neki, hogy húszévessé varázsolják. A műteremből kilépve azonban nagy meglepetés éri, mert valóban visszanyerte huszonéves énjét. Először kétségbeesik, aztán elhatározza, hogy valóra váltja gyerekkori álmát és énekesnő lesz. A fiúunokája zenekara pedig éppen szólistát keres.


Vélemény
Első nézésre egy kedves kis történetként maradt meg bennem, tele jobbnál jobb poénokkal és néha szomorú részekkel. Miután megnéztem még egyszer rádöbbentem a rejtett mondanivalójára. Arra, hogy egy igazi anya mit meg nem tesz, miről le nem mond a gyermekéért és, hogy sokszor elfelejtjük, hogy a szüleink is voltak egyszer fiatalok úgy, mint mi. A film tele van jobbnál jobb zenékkel és a színésznő hangja valami fantasztikus. Annyira szívszorítóan tudja előadni a dalokat, hogy az egészen elképesztő. És remekül játsza a nagyit fiatalon. Bevallom őszintén, nagyon a szívemhez nőtt ez a kis filmecske. A végénél sokat sírtam, mert arra gondoltam, én is így akarok visszanézni majd az életemre, mint Oh Mal Soon, így akarok én is érezni, ahogy ő. És bár nem mondom el a film legvégét, de hatalmas kacajjal zárul annyit elárulhatok.

Szereplők
Az Oh Mal Soon-t játszó Shim Eun Kyung nem volt számomra ismeretlen, láttam már a Hwang Jin Yi sorozatban, ahol Ha Ji Won fiatalkori énjét játszotta valamint a The Story of the First King's Four Gods-ban Sujini fiatalkori énjét játszotta. Már ott is megkedveltem a színésznőt, de itt végleg a kedvenceim közé avanzsálta magát. Az első fél órában nem igazán kedveltem őt, mert még nem derült ki minden róla. Mikor az emlékeiben járt, akkor értettem meg, hogy mennyire nem volt könnyű élete. És a legvégén, mikor az unokája segítségre szorult, akkor sem tudott elsétálni. Mert mindennél jobban szerette a családját. Még az álmainál is jobban. Utoljára, mikor énekelt, könnyezett a szemem, annyira átéreztem, hogy "na most éneklek utoljára..."...erre gondolt, de legalább sikerült elérnie az álmát valamilyen szinten. Park úrral imádtam őket együtt, hogy mennyire jóban voltak, és Park úr mennyire szerette őt egész életében.

Ji Ha, Oh Mal Soon kisunokája, akit annyira szeretett, egy szimpatikus fiatalember. A színész a B1A4 együttes tagja, Jin Young Nagyon szerette ő is a nagyiját, talán ő a legjobban, kicsit vicces volt látni, hogy egy hangyányit belezúgott a saját nagyijába :D

Seung Woo. aki felfedezi a lányt nagy kedvenc színészem, Lee Jin Wook, ő a főszereplője a Nine times travel-nek, amiről már írtam az oldalon véleményt. Itt is nagyon jól alakította a szerepét. Sokat törődött a lánnyal, és talán bele is szeretett valamennyire, bár ugye ez nem egy romantikus film, így hát...

Vicces jeleneteik voltak együtt, a képen is látszik, amit ide oldalra raktam ki, és még folytatódik a beszélgetés. :D
"-Milyen tipusú férfit szeretsz?
-Addig, amíg a férfi, támogatja a családját...
...és jól teljesít az ágyban..."

Kiemelném még Park urat a szereplők közül, akit nagyon kedveltem, és Oh Mal Soon fiát, aki utolsó mondataival belopta magát a szívembe.

Zene
Négy számot tudnék kiemelni a filmből, ami majdnem a teljes ost, de nem lehet nem szeretni őket. Az első szám, amit kiemelnék, az a filmben is az első volt, amit Oh Mal Soon énekelt, méghozzá Shim Eun Kyung - Raindrop című dala, a második amit az első fellépésükön énekelt már a bandával, szintén Shim Eun Kyung - White butterfly című dala...a harmadik amikor az unokájának énekelt utoljára, Shim Eun Kyung - Once more című dala. És persze az a dal, amit először énekeltek együtt az utcán, Shim Eun Kyung - Go to LosAngeles.



Idézetek
"Rendben. Átkozz csak, amennyit akarsz, vagy köpj le, miért is ne.A kisbabám akkoriban olyan beteg lett, hogy még szopni sem tudott. Magam neveltem fel, azzal, amim volt.A kicsikém professzor, egy állami egyetemen. Senki sem nevelte fel a gyerekét jobban nálam. Ő tudja ezt, ezért ilyen jó hozzám a kicsikém." (Oh Mal Soon)

"-Akkor engem is öljön meg! Az agasshi nélkül nincs semmi értelme az életemnek. Öljön meg és lökjön a Han-folyóba! Vigyen el hozzá!
-Miért kedveli azt a ráncos öregasszonyt?
-Maga semmit sem tud. Nem tudja, hogy milyen gyönyörű volt. 13 éves voltam, amikor a szüleim meghaltak, és a házukhoz kerültem. Akármilyen nehéz volt a szolgamunka, amikor megláttam az agasshi mosolygó arcát, minden gondomat elfelejtettem." (Park úr) 

"-Énekeljünk! Menjünk és énekeljük el Ji Ha dalát. Énekeljük olyan hangosan, hogy ő is meghallja. Aztán menjünk és mondjuk el neki, hogy milyen jó volt a dala. -Ji Ha, hallasz engem? Olyan sokan várják, hogy előadjuk a dalodat. Mindent beleadok majd, hogy elénekeljem a dalt, amit írtál. Úgyhogy tarts ki, Ji Ha!" (Oh Mal Soon) 

És a legnagyobb kedvencem az idézetek közül (ezen sírtam el magam nagyon!) 

"-Miért jöttél ide? Elment az eszed? 
-Az unokám, az én Ji-hám... 
-Ha vért adsz, újra öreg leszel. Miért akarsz megint öreg lenni? Mi a jó a ráncos arcban és az áporodott testben? 
- Mennem kell. 
- Azt hittem, boldoggá tesz, hogy énekes lehetsz. És együtt lehetsz a férfival, akit szeretsz. 
-Igyekeznünk kell a véradással. 
-Elnézést. Hadd kérdezzek valamit! Emlékszik egy kisfiúra, akit Pooternek hívtak? Emlékszik? Volt egyszer egy fiatal özvegyasszony, akinek kisbabája született. De az újszülött nagyon beteg lett, és egyre rosszabbodott az állapota. A kisbaba minden nap élet és halál között lebegett. Ám az anyja olyan szegény volt, hogy semmit sem tehetett érte. Így aztán a karjába vette, és könnyek között mondogatta: -Pooter, Pooter, Pooter, élned kell. Kérlek, küzdj az életért!
-Menjünk! 
-Akármibe is kerül, megmentem a fiamat. Menjen el! Menjen el, kérem! Amikor elmegy, ne egyen a szemetesből, ne dolgozzon a halpiacon...A gyermekéért...ne áldozzon fel mindent a gyermekéért, ne menjen hozzá egy olyan férfihoz, akinek rövid élet jutott, és ne legyen egy olyan rossz fia, mint amilyen én vagyok...menjen, kérem...Kérem, menjen el, anyám! 
-Nem. Még ha újjá is születek, akkor sem élném másképp az életem. Még ha nehéz is, semmit se változtatnék meg benne. Azért, hogy a te anyád lehessek, és te újra az én kisbabám lehess." (Oh Mal Soon Park úrral és a fiával)


Történet: 10/9
Szereplők: 10/10
Színészek: 10/10
Zene: 10/10

MAGYAR FELIRAT

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ennyire tetszett neked ez a film, HaNeul Moon. A sok idézetből és a magyar felirat linkjéből látom, hogy az én feliratommal nézted meg. Szívesen a fordítást.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Sajnos év eleje óta nem elérhető az azsiafilm.hu oldalra feltöltött rengeteg magyar felirat, így a fordításaimat (a régieket is) a feliratok.info oldalon teszem közzé.

    Érdemes inkább a blogomban levő topik címét megadni, ott igyekszem frissíteni a videók és a magyar feliratok elérhetőségének linkjeit.
    https://birikorea.blogspot.com/2014/11/blog-post_17.html

    VálaszTörlés