2015. január 27., kedd

Diary Of A Night Watchman

Műfaj: Romantikus (???), akció, fantasztikus
Részek száma: 24 (de minek??!)
Vetítés éve: 2014

Ismertető: Lee Rin (Jung Il Woo) hercegként a palotán kívül él gyermekkora óta, annak ellenére, hogy a király egyenesági leszármazottja. Lee Rin látja a szellemeket, és ezt szórakozott, bohókás viselkedésével próbálja leplezni. Miután találkozik Do Hával (Ko Seung Hee), csatlakozik az éjjeliőrökhöz, akik éjszaka próbálják elkapni a szellemeket, és mivel látja, hogyan élnek az ország lakói, igazi herceggé válik.


Vélemény
Előre elnézést kérek azoktól, akiknek tetszett ez a "sorozat", de számomra bekerült azon sorozatok közé, amiket soha többé nem akarok látni. Az elején talán a 4. részig tetszett, úgy gondoltam, jó kis sorozatot fognak kihozni belőle, de...eme várakozásomat szép lassan a földbe tiporták. Ha nem lett volna benne Jung Il Woo, Yunho, Sadam és a király, már a közepénél tuti feladtam volna a nézését. Így is olyan szinten az agyamra ment benne egy két szereplő, illetve annyira vontatottan nyúzták szegény sorozatot, hogy az utolsó 8 részt végigtekergettem, mert különben most nem véleményt írnék, hanem valahol az erkélyünk alatt feküdnék nagyon összetört testtel. Az alábbiakban összefoglalom a számomra halálosan idegesítő negatívumokat, nem kevés lesz belőlük.
1. A két főszereplő lány. Nem értem, hogy tapasztalt színészek mellé MIÉRT kell berakni két ilyen zöldfülű lányt. Mindkét lány kezdő "színésznő" és ez még jobban látszott, mivel már sok szerepet eljátszott férfi színészekkel rakták össze őket. Do Ha karakterét aki eljátszotta egyenesen az agyamra ment. Ha meghalt volna a végén a másik kedves leányzóval együtt, akkor adtam volna 5 pontot a sorozatra, de így ez nem fog megtörténni. Do Ha azon kívül, hogy remekül tudták mindig elrabolni, ahhoz képest, hogy sámán, semmi különleges képessége nem volt a sorozat alatt és az összes beszéde kimerült annyiban, hogy "Le tudjuk győzni Sadam-ot" és az általam olyannyira kedvelt "Tessék?". A másik lánynak meg sem kellett szólalnia, anélkül is irritált már a puszta látványa is, arról nem is beszélve mennyire szánalmasan futott a herceg után. Mindkét lány értelmi szintje veri a zöldszemes ostoros szintjét, bár lehet, hogy az is jobban eljátszotta volna ezeket a szerepeket.
2. Amikor valami izgalmas történt volna a sorozatban, és fél órán keresztül váltogatták a kameraállást oda vissza a harcoló felek között, hát nem lett ettől izgalmasabb, sőt!!!
3. Rengeteg mindent nem magyaráztak meg a történet folyamán, függőben hagyták vagy egyáltalán teljesen értelmetlen volt. Nem is értem, hogy a király szelleme például miért nem tűnt fel soha Rin előtt? Nem hiszem, hogy úgy távozott az élők közül, hogy nem maradt elintézetlen gondja. Vagy tévednék??
4. A zene. Nekem ez a rock-os zene nem illet a történelmi háttérhez. Nem azt mondom, hogy csak szép lassú és romantikus számok szólhatnak egy történelmi sorozatban, de nem éreztem akkor sem ide illőnek azt a számot. Egy zene volt, ami egyedül tetszett, azt majd később le is írom.
5. Az éjjeliőrök (én inkább Az éjszaka őrzőinek fordítottam volna, mert így röhejesen egy mai biztonsági őr jut eszembe róla) semmihez nem értettek, a harcos jeleneteiken inkább nevettem volna, mint komolyan vegyem, főleg nem is értettem, hogy ha Moo Seok nem látta a szellemeket, honnan tudta, mikor kell kitérni a kardjuk elől??? Nevetséges kis csipet csapat voltak, akik siránkozáson kívül mást nem is csináltak, ja de, a létfontosságú dolgaikat (eobo és az íj) őrizetlenül hagyták, hogy Sadam el tudja kobozni tőlük.
Azt hiszem most kidühöngtem magam, akkor lássuk a jó dolgokat, bár ez már kevesebb lesz.
1. Mint az elején is írtam, ha nem lett volna benne az a pár színész, akkor nem is néztem volna végig. Bár sajnálom, hogy egy ilyen kaliberű sorozatot elvállaltak, mert sokkal többre képesek ennél.
2. A három védőszellem nagy kedvencem lett, mert ők nagyon jól hozták a karakterüket, a színészekkel is találkoztam más szerepben is, vagyis a két férfival és akkor is jól szerepeltek. Azt hiszem ennél több jó dolgot nem tudnék mondani jelenleg.

Szereplők
Rin
Imádtam az elején a kis koronaherceget, nagyon édes és kedves volt a szívemnek. A felnőtt kori énjét is kedveltem, bár néhol az ő szerepe is sántított sajnos. A fiatalkori énjét alakító Kim Hwi Soo-nak ez volt az első szerepe, de engem meggyőzött, szívesen látnám más szerepben is újra. Jung Il Woo-t sok szerepben láttam már (49 days, Flowerboy ramen shop, Moon embraces the sun, Golden rainbow, My fair lady) de az összes szerepe közül ez tetszett a legkevésbé. Remélem legközelebb egy jobb szerepet választ!
Moo Seok karaktere volt talán a legreálisabb, tetszett a szép fokozatos változása a sorozat alatt, és hogy végül hitt abban, amit az elején teljesen megtagadott. U-Know Yunho egyébként is nagy kedvencem, mivel ő az egyik tagja kedvenc együttesemnek a DBSK-nak. Nagyon tehetségesnek tartom őt, minden téren, bár remélem, hogy ő is jobb szerepet választ legközelebb mondjuk valami romantikus szerepet.

Sadam
Avagy ahogy én emlegetem mindig, Kim titkár. Nagyon tetszettek a cselszövései, bár utáltam őt érte, de mégis brilliáns húzásai voltak. Sajnáltam őt a végén, hogy nem győzhetett, de ettől függetlenül remek alakítást nyújtott. Több szerepben láttam már Kim Sung Oh-t (When a man loves, Inspiring generation, Secret garden) de mind közül a Secret garden-ben lopta be magát a szívembe, egyszerűen imádnivaló színész, bármilyen karaktert játszik is el!

A három jómadár is említést érdemel, bár én kb már a 6.-7. részben tudtam, hogy a kislány kicsoda is valójában, de ettől függetlenül vicces jeleneteket produkáltak ők hárman.
Song eunuch enyhén szólva is homoszexuális gesztusokkal tarkított mozdulatai fenomenálisak voltak, főleg, mikor átverték a herceget, hogy tündérek fürdőznek a patakban és ő játszotta a tündér szerepét. :D

Az őrült király. Imádtam a jeleneteit, főleg mikor saját magával kiabált és veszekedett, de azt, hogy mennyire függött mindenkitől azt szánalmasnak találtam. A végére már sajnáltam, mert tényleg nem állt mellette senki Moo Seok-on kívül. És éppen ezért nagyon utáltam, mikor elárulta őt. De jobb később, mint soha, s végül képes volt lemondani a trónról. Kim Heung Soo nagyon jól alakította a királyt, bár még csak egyszer találkoztam a színésszel, de szívesen látnék még tőle mást is.

Zene
Egyetlen szám volt, ami tetszett az egész sorozat alatt és az nem más, mint Shim Changmin - Because I Couldn't Say I Love You című dala volt, a linken található video első száma, külön nem találtam meg a youtube-on. De talán csak azért vagyok elfogult ezzel a számmal, mert ő énekli, U-know Yunho csapattársa a DBSK-ban :D

Történet: 10/3
Szereplők: 10/5
Színészek: 10/5
Zene: 10/2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése